Biancas favoriter
Inte ett algoritmiskt urval. Det här är ställen där Bianca själv varit, sniffat, fått sin vattenskål och bestämt om de förtjänar en stämpel. Hand-plockat.
Restaurang·Stockholm
Bistroteket
“En lugn eftermiddag på Bondegatan. Personalen var trevlig och tog väl emot Bianca, och stället har särskilda platser för hundar. Maten var lite ojämn; vissa rätter satt bra, andra mindre så. Men med trevligt bemötande är Bistroteket ändå värt ett stopp.”
3 / 5
Restaurang·Stockholm
Mr French
“Det första som händer på Mr French är att en vattenskål dyker upp framför Bianca. Ingen frågar, ingen säger något, den bara står där. Det är sånt som sätter tonen direkt på ett ställe. Personalen var jättefin hela vägen, och läget nere vid vattnet i Gamla Stan gör resten. Maten fick högsta betyg också, så här fanns inga svaga punkter. En av de där platserna som blir en självklar återbesök. Full pott, fem tassar utan tvekan.”
5 / 5
Restaurang·Stockholm
Balzac
“Balzac vid Odenplan blev en av de där fina kvarterskvällarna. Lokalen har en härlig interiör med skön bistrokänsla, hög nivå på maten och en personal som var jättetrevlig. Viftande och uppmärksam mot Bianca också. Det enda som drog ner det lite var ljudnivån, som kan bli ganska hög när det är fullt. Men totalt sett ett väldigt trevligt besök.”
4 / 5